Kettlebell 

je tradiční “old school” posilovací náčiní původem z carského Ruska, rusky girja – litinová koule podobná kanónové kouli s plochým dnem a uchem/madlem. Kettlebell se využívá jako tréninkové nářadí k získání (různých typů) síly, celkové kondice a ke ztrátě tělesného tuku.Cvičení s kettlebell je velmi variabilní – cvičí se jak balistické drily – „švihy“ (swings), „trhy“ (snatch), „nadhozy“ (cleans), tak „tlaky“ – pressy: vstávání ze země, dřepy, dřepy na jedné noze atd.

Kdo cvičí s kettlebell?

  • muži i ženy všech věkových kategorií se zájmem o funkční trénink – ať už sílu, “fyzičku”, ztrátu tělesného tuku, hledající alternativu mainstream cvičení z posiloven a fitness center
  • profi atleti i rekreační sportovci různých sportovních odvětví, boxeři, MMA zápasníci a další cvičenci bojových sportů a umění
  • powerlifteři, vzpěrači, siláci a další zájemci o “old school” silový trénink
  • armáda, policie, hasiči, speciální jednotky, bezpečnostní služby

Turkish Get-Up (TGU)

  • Používej obě ruce ke zvednutí kettlebell do startovní pozice a i k návratu na zem
  • Zápěstí na straně kettlebell je v neutrální pozici
  • Loket na straně kettlebell je zamčený a rameno je v jamce
  • Paže držící kettlebell je ve vertikální poloze, nebo téměř vertikální
  • V horní pozici jsou kolena zamknutá a spodní záda se neprohýbají

Swing

  • ve spodní pozici swingu jsou záda v neutrální pozici, krk je mírně ohnutý, nebo v neutrální pozici
  • chodidla jsou celou plochou na zemi, a kolena směřují ke špičkám
  • ramena jsou v jamkách
  • ve spodní pozici madlo kettlebell jde nad koleny
  • v horní pozici jsou paže propnuté, nebo mírně pokrčené
  • v horní pozici jsou kolena a boky propnuté, záda jsou v neutrální pozici
  • dýchání při provádění cviku: směrem dolů nadechuji nosem, směrem nahoru vydechuji pusou
  • břicho a zadek jsou v horní pozici maximálně zpevněné

Dřep

  • záda jsou v neutrální pozici
  • chodidla jsou celou plochou na zemi
  • kolena směřují ke špičkám
  • boky a kolena jsou v horní pozici propnuté
  • krk zůstává po celou dobu v neutrální pozici

Clean

  • ve spodní pozici jsou záda v neutrální pozici, krk v neutrální pozici, nebo mírně ohnutý
  • chodidla jsou celou plochou na zemi, kolena směřují ke špičkám
  • madlo kettlebell se ve spodní pozici pohybuje nad koleny
  • ve spodní pozici jsou paže propnuté
  • v horní pozici jsou boky a kolena propnuté, záda jsou v neutrální pozici
  • po cestě dolů, nadechuji nosem, po cestě nahoru vydechuji pusou
  • v horní pozici maximálně zpevním břicho a zadek
  • v horní pozici jsou lokty u těla, zápěstí v neutrální pozici
  • kettlebell by měla v horní pozici dopadnou na předloktí bez nárazu

Press

  • ve spodní pozici je pěst pod bradou, palec ukazuje ke klíční kosti
  • press provádíme s propnutými koleny, záda a krk jsou v neutrální pozici
  • po cestě vzhůru zpevním břicho, zadek a stehna
  • předloktí zůstává po cestě vzhůru vertikálně, nebo téměř vertikálně
  • zápěstí je v neutrální pozici
  • směrem dolů nadechuji nosem, směrem vzhůru vydechuji pusou
  • v horní pozici jsou zamknuté lokty
  • ve spodní pozici vydržím vteřinku bez povolení svalů a pressuju znova