Practitioner Level 3

Cíle: Řešení útoků a úchopů zepředu, ze strany a zezadu; zlepšení kombinací útoků do všech směrů; zvládnutí pádů a kotoulů; lepší porozumění jednotlivým fázím konfliktu: před, během a po boji.

Požadavky: Rozvíjení bojového ducha a nasazení.

Údery

Pohyb začínáme rukou a současně jdeme tělem dolů (povolíme v kolenou). Údery směřujeme do oblasti břicha, nebo solaru. Vytáčíme nohu na straně útočící ruky patou směrem ven. Po stejné dráze vracíme ruku zpět k bradě.

Využíváme naučené typy úderů. Skládáme údery do kombinací 2 – 6 úderů a kombinujeme různé směry, výšky a vzdálenosti. Pokud útočíme do stran, využíváme k prvnímu útoku vždy bližší končetinu do daného směru.

Kopy

  • Z ústupu
  • Z místa
  • S postupem vpřed – s přeskokem; a překrokem vpřed i vzad

Obrany proti front kicku

  • Vnitřní obrana – patou dlaně; z pasivního postoje; pokud provádíme z bojového postoje, používáme pouze přední rukou
  • Vnější obrana „scooping“ – z pasivního postoje (ruce překřížené); pokud provádíme z bojového postoje, techniku provádíme pouze zadní rukou

Předloktím provádíme tzv. zametací typ obrany. Předloktí jde diagonálně vpřed, zatínáme ruku v pěst a vychylujeme útočníkovu nohu směrem za sebe. První protiútok provádíme buď bránící rukou (direkt, nebo hammer), případně druhou rukou (direkt). 

Obrany proti kravatám

  • Časová osa – deeskalace, prevence, preemptivní protiútok, vyhnutí se boji a ústup (v rámci prevence používáme podle vzdálenosti příslušné údery, nebo obrany)
  • Úder na rozkrok; útok na citlivé body na hlavě soupeře 
  • Tlakem na hrtan – pohyb začínáme hlavou, brada jde k zámku. Ruce jdou přes rameno a háčky stahujeme útočníkovi ruce směrem k hrudníku, přizvedneme vzdálenější rameno, vytahujeme bližší nohu a poté i hlavu. 
  • Tlakem na krkavici – pohyb začínáme rukama, bližší ruka jde přes rameno k zámku útočníkových rukou. Jdeme co nejhlouběji, loket jde od těla a směrem dolů, poté se navazuje vzdálenější ruka, brada jde k zámku v vytahujeme bližší nohu a poté i hlavu ze sevření. 

Vzdálenější rukou jdeme k zámku gilotiny, ramenem bližší ruky narážíme do zámku a zbytek ruky pokračuje úderem do rozkroku. Poté dáváme vertikální loket nahoru a jdeme rukou ke krku útočníka, kde tlačíme prsty do ohryzku. Poté podle potřeby dokončujeme.

Obrana proti stržení na zem

Pokud vidíme útok dostane dopředu, můžeme útočníka zkusit zastavit příslušným kopem.

Na střední vzdálenost můžeme útočníka zastavit, nebo zbrzdit údery rukama, případně kolenem. Na tuto vzdálenost je už důležité vystupovat ven z kanálu útoku. 

Na krátkou vzdálenost už je potřeba nohama uskočit dozadu, předloktími dopadáme na záda útočníka. Poté jdeme do strany a přecházíme do protiútoků. 

Pády

Využíváme stejný princip odplácnutí jako u pádu vzad. Plácnutí provádí jen jedna ruka a to ta, která je před tělem. Končíme na boku a vstáváme ze země některým z typů vstávání. 

Začínáme padat vzad (např. při strčení ze předu), v průběhu pádu se přetáčíme a provádíme standardní měkký pád vpřed (P1).

Uvolňování z kravat na zemi

Útočník nás stahuje na zem. Tělem jdeme do přímky s útočníkem. Rukou, která nám zůstává za jeho zády chytáme hlavu (prsty jdou do očí). Zvedáme zadek od země a nohou hákujeme útočníkovu hlavu pod bradou. Přetáčíme se a vstáváme.

Útočník nás stahuje na zem. Tělem jdeme do přímky s útočníkem. Mostujeme, oběma rukama chytáme jeho hlavu (prsty do očí). Stáhneme hlavu na břicho a přetáčíme se za pomocí nohou. Poté útočíme a vstáváme.

Útočník nás stahuje na zem a schovává hlavu. Co nejrychleji začínáme útočit do zátylku útočníka. Přehazujeme jednu nohu přes něho (snažíme se zahajovat jeho nohu, nebo tělo). Jakmile je to možné vytahujeme spodní ruku a uvolňujeme úchop (klik). Vytahujeme hlavu, přecházíme do protiútoků a vstáváme.

Obrany kopem na dlouhou vzdálenost proti noži

Pokud jsme čelem k útočníkovi volíme jako první kop Front kick (defenzivní front kick). Poté pokračujeme v kombinaci dalšími kopy.

Varianta na dlouhou vzdálenost, kdy stojíme bokem k útočníkovi. Začínáme side kickem (P2) a pokračujeme dalšími kopy.

Varianta, kdy stojíme čelem k útočníkovi, provádíme krok ven z kanálu útoku a kopeme kruhový kop na rozkrok, nebo solar, případně side kick na koleno útočníka.